Az iskola hivatalos honlapjáról átvéve...)
Az iskola két fő épületblokkból áll. A régi épület gróf Majthényi kúria volt, melyet özvegy Majthényiné a szaléziánusoknak adományozott. A rend 1934-ben teológusaiknak otthont rendezett be a kúriában. Szellemiségükkel meghatározói voltak a község kulturális és közösségi életének is. 1950-ben államosították és lett a település általános iskolája. Az új épületszárny 1991-ben épült. Helyet kapott benne 4 tanterem és egy tornaterem. Ekkor szűnt meg az "alsó iskola", melynek épülete ma házasságkötő terem. Így egy helyen, váltó tanítás nélkül végezhetjük munkánkat.
A tanulólétszám stabilnak mondható, sőt az utóbbi 2 évben kb. 10 %-os létszámnövekedést regisztráltunk.
A nevelőtestület létszáma 14 fő. Stabilitása rendkívül jó, kicsi a fluktuáció. Öt kolléga bejáró (számukra a községi önkormányzat utazási támogatást nyújt), a többiek saját lakással is kötődnek a községhez. Jól felkészült tantestület, a kisiskolák tipikus gondjaival együtt .
A mezőnyárádi iskola - "erős iskola". Így vélekednek erről több évtizede a helyi lakosok és szűkebb környezetünk, a szomszédos települések lakói is. Mindez az iskola jó tanulmányi színvonalát, a pedagógusok következetes szakmai igényességet jelenti. Megelégedéssel nyugtázza a szülők legtöbbje, hogy gyermeke a választott középiskolában jól tartja tanulmányi szintjét. Ugyancsak az eredményesség mutatói a különböző tanulmányi és sportversenyeken elért eredmények. Ezek jó lehetőséget kínálnak az önálló ismeretszerzés gyakorlására, a tehetség kibontásának jó eszközei.
Iskolánk elvben három idegen nyelv tanulásának lehetőségét kínálja (angol, német, orosz). A szülői érdeklődés az angol és a német nyelvek tanítását igényli. A nyelvtanáraink szakos diplomával és az idegen nyelvek tanításának évtizedes módszertani tapasztalataival rendelkeznek.
1985-ben indult el a számítástechnika órakeretben történő oktatása, kezdetben fakultatív tárgyként. 1993-tól előtérbe helyezhettük az alkalmazásközpontú számítógép-használatot. Számítógépes környezetünk alkalmas az informatika tanításán kívül bármely tantárgy elemeinek hatékony tanítására, gyakorlásra, önálló ismeretszerzésre, stb. is. A számítógép a kommunikációban betöltött szerepe miatt csakúgy, mint az oktatásban való sokrétű felhasználási lehetőségei következtében az oktatási reformfolyamatok jellemzőjévé válik.
Az iskola, mint kulturális és szabadidő-centrum
Ma már a település sportlétesítményei az iskola köré koncentráltak, hogy integrált hasznosításukkal (egy létesítmény – több felhasználói kör – több funkció) gazdaságosabban lehessen működtetni. Így üzemelnek a futball, a kézilabda illetve a teniszpályák is, téli időszakban pedig az a tornaterem ad helyet a sportolni vágyóknak, melynek méretei (15x30 m!) alkalmassá teszik sok sportág igényes művelésére.
Célunk, hogy iskolánk képes és alkalmas legyen egyéb kulturális rendezvények kiszolgáló létesítményeinek iskolán belüli üzemeltetésére is. Egy ilyen lélekszámú településen gazdaságosabban lehet(ne) működtetni egy olyan könyvtárat, mely az iskola tanulóit és a lakosságot is képes kiszolgálni. Egyre jelentősebb igény mutatkozik a számítógépes kommunikációra a felnőtt lakosság körében is. 2003-ban mintegy 100 felnőtt tanulhatta meg a számítógép-használat alapjait az iskola falain belül. Mindez összeegyeztethető az iskolai alapfeladatokkal. |